Sąd Rejonowy w Szczytnie mieści się w budynku przy ul. Sienkiewicza 8 i nie dysponuje parkingiem samochodowym.
Budynek Sądu Rejonowego w Szczytnie nie posiada barier architektonicznych utrudniających poruszanie się po nim osób z niepełnosprawnościami, a jego zewnętrzna i wewnętrzna infrastruktura zapewnia nieskrępowany dostęp do sal rozpraw i pomieszczeń biurowych osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Przy wejściu do budynku znajduje się podjazd, w budynku platforma dla wózków inwalidzkich
Na parterze umiejscowione zostały komórki organizacyjne, zajmujące się bezpośrednią obsługą interesantów, tj.:
1. Biuro Obsługi Interesantów - pokój nr 3. 2. Biuro Podawcze - pokój nr 3. 3. Wydział Ksiąg Wieczystych – pokój nr 20.
W budynku Sądu Rejonowego w Szczytnie znajduje się 6 sal rozpraw.
Sala nr VI (pokój nr 5) znajduje się na parterze, po lewej stronie bezpośrednio po wejściu do budynku.
Sale nr III (pokój nr 119), IV (pokój nr 102), V (pokój nr 108) znajdują się na I piętrze.
Sale nr: I (pokój nr 212) , II (pokój nr 203) znajdują się na II piętrze.
Na wszystkie kondygnacje prowadzi klatka schodowa zlokalizowana po prawej stronie po wejściu do budynku oraz winda umiejscowiona po lewej stronie po wejściu do budynku.
Na parterze znajduje się oznaczona toaleta, w której wyposażenie jest przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
W celu otrzymania pomocy w zakresie komunikacji w budynku Sądu lub zlokalizowaniu wybranej komórki organizacyjnej, należy zgłosić się do pracownika ochrony lub pracownika Biura Obsługi Interesantów.
Informacja o działalności Sądu Rejonowego w Szczytnie 1) tekst odczytywalny maszynowo 2) tekst łatwy do czytania (ETR-Easy-to-read) 3) tekst nagrany w polskim języku migowym
Osoby głuche lub słabosłyszące mogą kontaktować się z Sądem Rejonowym w Szczytnie w następujący sposób:
1) wysyłając pismo na adres: Sąd Rejonowy w Szczytnie, ul. H. Sienkiewicza 8, 12-100 Szczytno 2) wysyłając informację e-mail na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
3) wysłać fax na numer 89-624-71-09 4) osobiście w siedzibie Sądu w godzinach urzędowania
Sąd Rejonowy w Szczytnie realizując zapisy ustawy z dnia 19.07.2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi tłumacza języka migowego on-line można skorzystać w dwojaki sposób: 1. Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby Sądu, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym. 2. Z usługi można także skorzystać nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu. Usługa dostępna jest po kliknięciu w poniższy piktogram:

Zakres informacji udzielanych za pośrednictwem tłumacza on-line zgodny jest z treścią Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2019 r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz.U. 2019.1141). Jednocześnie informujemy, iż korzystanie z w/w systemu nie zastępuje tłumacza przysięgłego języka migowego w procesie sądowym.
Tłumacz on-line języka migowego jest dostępny w Biurze Obsługi Interesanta Sądu Rejonowego w Szczytnie wejście od ulicy H. Sienkiewicza - pokój numer 3.
Sąd Rejonowy w Szczytnie jest wyposażony w pętlę indukcyjną – system wspomagania słuchu dla osób noszących aparat słuchowy.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (więcej)
WNIOSKI O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art.18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać: 1. Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem 2. Wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo 3. Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem 4. Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać: 1. Dane kontaktowe wnioskodawcy 2. Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym 3. Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą 4. Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać: a) drogą pocztową na adres: Sąd Rejonowy w Szczytnie ul. Sienkiewicza 8, 12-100 Szczytno, b) drogą elektroniczną na adres e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
, c) osobiście w siedzibie Sądu, w godzinach urzędowania.
Wzory wniosków o zapewnienie dostępności: 1) wniosek o zapewnienie dostępności (więcej) 2) wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (więcej)
Pokaż/ukryj stopkę artykułu.Informacje o wydaniu |
---|
Autor: | Norbert Zaborowski | Data utworzenia informacji: | 2020-09-30 09:17:17 | Osoba odpowiedzialna za treść: | Dyrektor | | | Zmieniający informację: | Norbert Zaborowski | Data zmiany informacji: | 2023-01-26 07:38:12 | | Data upublicznienia informacji: | 2020-09-30 09:17:17 | | Ilość odsłon: | 7649 | Rejestr zmian (9) |
---|
Data zapisu: 2023-01-26 07:37:43 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-26 07:31:05 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-26 07:29:40 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-20 11:44:56 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-20 11:35:03 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-20 09:59:08 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-20 09:58:06 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-20 09:57:09 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]Data zapisu: 2023-01-19 11:38:02 Zapisany przez: Norbert Zaborowski [Podgląd]PODGLĄD ARTYKUŁU POCHODZĄCEGO Z ARCHIWUM |
|